SMERO, spol. s r.o.

SMERO, spol. s r.o.

Společnost se zabývá velkoobchodem s kancelářskými potřebami. Na svém e-shopu nabízí více než 6 000 položek, což ji řadí mezi největší velkoobchody s tímto segmentem v České republice. SMERO zaměstnává téměř devět desítek handicapovaných lidí. Díky tomuto přístupu umožňuje svým zákazníkům uskutečňovat náhradní plnění.

Obor Velkoobchod
Velikost 108
Roční obrat 510 mil. Kč

Společnost si pořizovala nový informační systém proto, aby propojila jednotlivé části firmy společnými procesy a daty. „Vzhledem k naší specifičnosti jsme tušili, že budeme spoustu věcí doprogramovávat, zároveň jsme ale věděli, že úpravy půjdou realizovat,“ říká jednatel společnosti Richard Mazal a dodává, že zásadní roli při výběru sehrálo lidské souznění s implementačním partnerem.

Před implementací SMERO řešilo problémy s umístěním zboží na sklad. Byli velmi závislí na odbornosti jednotlivých zaměstnanců, kteří věděli, kde požadované zboží najdou. Díky QI dnes o zboží přesně vědí od samého začátku až do doby, než ho zabalí k expedici.

Zrychlila se i práce ve skladu. „Dříve jsme měli dva programy, které propojoval komunikační manažer. Pokud pracovník převáděl zboží do vychystávacího souboru, nemohl nikdo další po tu dobu pracovat. S QI tato blokace odpadla. Každý uživatel byl brzděn přibližně 20 minut, což při 50 lidech dělá 16 hodin za den. To znamená v podstatě o dva lidi na plný úvazek méně,“ říká Mazal.

Z pohledu managementu je klíčovým přínosem také přehled o ekonomice a cash flow. Mnohem lépe se tak připravují plány na další období.

Cíle projektu

  • Zrychlení práce ve skladu přinášející úsporu 1 000 000 Kč ročně
  • Snížení počtu skladových reklamaci o polovinu: ušetřeno až 700 000 Kč za rok
  • O 1/3 vice odbavených objednávek při stejných personálních kapacitách

Další reference

Komu dalšímu jsme pomohli

Napište nám

Máte zájem o podobné řešení pro vaši firmu?